Schrijf een brief, verander een leven

Iedere maand schrijven we allemaal  1 of 2 brieven. Deze maand gaan onze brieven naar:

Schrijfactie China:
waar is Gao Zhisheng?

24 april China  Gao Zhisheng?

De Chinese advocaat Gao Zhisheng wordt al bijna 7 jaar in het geheim vastgehouden. Hij werd opgepakt nadat hij zijn memoires publiceerde. Daarin schreef hij over zijn ervaringen als gevangene en onder surveillance in China. Zijn exacte locatie en huidige toestand blijven onduidelijk. Zonder toegang tot een advocaat, en gezien zijn eerdere behandeling in de gevangenis, loopt hij groot risico op marteling.

Wat kun jij voor Gao Zhisheng doen?

Schrijf vóór 1 juni 2024 naar de minister van Openbare Veiligheid in China. Roep hem op om Gao Zhisheng onmiddellijk vrij te laten.

Eerder jarenlang vermist
Gao Zhisheng is een van de meest gerespecteerde mensenrechtenadvocaten in China. Hij verdedigde onder meer activisten en religieuze minderheden. De autoriteiten pakten hem in 2006 ook al op nadat hij een hongerstaking organiseerde om aandacht te vragen voor de vervolging van mensenrechtenactivisten in China. Gedurende het grootste deel van de volgende 10 jaar was Gao vermist, zat hij opgesloten of werd hij onder huisarrest geplaatst. Maar hij bleef zich uitspreken over mensenrechtenschendingen en zijn kritiek uiten op de Chinese Communistische Partij.

Schrijfactie:
Mexico, bescherm journalist Alberto Amaro

24 april Mexico Alberto Amaro

De 35-jarige Mexicaanse journalist Alberto Amaro doet zijn werk met gevaar voor eigen leven. Hij is al meerdere keren aangevallen. In januari nog probeerde iemand opzettelijk op hem in te rijden. Amaro ontsnapte ternauwernood. Hij heeft recht op goede bescherming van de Mexicaanse overheid.

Wat kun jij voor Alberto Amaro doen?

Schrijf vóór 1 mei 2024 naar de minister van Binnenlandse Zaken van Mexico. Roep haar op ervoor te zorgen dat Alberto Amaro zijn werk in veiligheid kan doen.

Overheid wil bescherming opheffen
Mexico is een van de meest gevaarlijke land ter wereld voor journalisten. Amaro is in elkaar geslagen, beschoten, en geïntimideerd door de politie en leden van een drugskartel. Sinds 2019 zorgt de overheid ervoor dat bodyguards Amaro beschermen. Maar vorig jaar besloot de overheid dat hij niet langer gevaar loopt. Ze wilden zijn bescherming beëindigen. De recente aanval op zijn leven laat zien dat die bescherming nog hard nodig is.

Wil je ook een brief schrijven:  Schrijfactie: April

Samen schrijven,

samen levens veranderen

Schermafbeelding 2020 03 17 om 130634

Onze schrijfacties hebben inderdaad levens veranderd. Brieven schrijven helpt. Dat blijkt uit deze youtube video.

Kom naar onze schrijfochtenden en verdiep je met ons in de personen van deze maand.

Schrijfochtenden

De schrijfochtenden beginnen om 10.00 uur en vinden plaats bij:

Marlien Buijsman
Van Aelstlaan 69
in D'Ekker

De data voor de komende schrijfochtenden staan in agenda

Voor meer informatie over de schrijfacties, kunt u contact opnemen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Het is van groot belang om uw brieven goed te frankeren. Gebruik voor alle brieven t/m 20 gram naar het buitenland de Postzegel Wereld en een priority-sticker.