Schrijf een brief, verander een leven

Iedere maand schrijven we allemaal  1 of 2 brieven. Deze maand gaan onze brieven naar:

Schrijfactie Bahrein:

laat Abdulhadi al-Khawaja vrij

Bahrein januari

De 61-jarige Abdulhadi al-Khawaja is een zeer prominente mensenrechtenactivist uit Bahrein. Voor zijn activisme kreeg hij na een oneerlijk proces een levenslange gevangenisstraf. Hij zit al 11 jaar vast. Het gevangenispersoneel blijft manieren vinden om hem extra te straffen. Op 28 november 2022 kreeg Al-Khawaja twee boetes.

Wat kun jij doen?

Schrijf vóór 1 maart 2023 naar de autoriteiten van Bahrein. Roep hen op om Adbulhadi al-Khawaja onmiddellijk vrij te laten.

Schrijfactie India:

laat activisten vrij

jan. India

Sinds 2018 zijn er in India zestien bekende mensenrechtenactivisten opgepakt op basis van valse aanklachten. Een van hen, Fr. Stan Swamy (foto middenboven), overleed in de gevangenis doordat hij geen medische hulp kreeg. Een aantal personen is vrijgelaten, maar elf van hen zitten nog vast.

Wat kun jij doen?

Schrijf vóór 1 maart 2023 naar de minister van Binnenlandse Zaken van India. Roep hem op de 11 activisten die nog vastzitten onmiddellijk vrij te laten.

Wil je ook een brief schrijven: Schrijfactie

Samen schrijven,

samen levens veranderen

Schermafbeelding 2020 03 17 om 130634

Onze schrijfacties hebben inderdaad levens veranderd. Brieven schrijven helpt. Dat blijkt uit deze youtube video.

Kom naar onze schrijfochtenden en verdiep je met ons in de personen van deze maand.

Schrijfochtenden

De schrijfochtenden beginnen om 10.00 uur en vinden plaats bij:

Marlien Buijsman
Van Aelstlaan 69
in D'Ekker

De data voor de komende schrijfochtenden staan in agenda

Voor meer informatie over de schrijfacties, kunt u contact opnemen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Het is van groot belang om uw brieven goed te frankeren. Gebruik voor alle brieven t/m 20 gram naar het buitenland de Postzegel Wereld en een priority-sticker.